torsdag 25. september 2008

25. September 2008 Dagen i går, og dagen i dag..

En liten oppdatering midt i uka.
I går da jeg kom hjem fra jobb, ble alle pudlene like glade, selvsagt. 3 timer borte fra huset, men det kunne like gjerne vært dobbelt så lenge. Uansett, gleden er den samme. Sam var minst like glad som de andre, men da alle kom ut, ble han veldig svimmel... Jeg tok han på armen og bar han inn på stua. Gikk ut og lekte litt med de andre, og vi gikk inn igjen. Da var alt normalt med Sam igjen, og ingenting mer skjedde.

I dag, da jeg kom hjem etter 4 timer på jobb, skjedde akkurat det samme. Sam ble ustødig og sjanglet etter gledesutbruddet.
Det ser ut til at stress er den utløsende årsak.

Jeg har trålet internett rundt og søkt på "kortisol - akupunktur" og funnet noen interessante sider.

Så har jeg også funnet denne siden som jeg skal se litt nærmere på:
http://forums.acupuncture.net.au

Han har fått seg en dusj og klipp i ettermiddag, og det har gått bra. Det er kanskje ikke så stressende, det... Nå er han helt som vanlig igjen.

Jeg har tenkt å gi akupunktur, og starter opp nå i helgen. Da jeg lærte dette for mange år siden, ble det sagt at så lenge man behandlet med kortison vil ikke akupunktur virke.....

Uansett ser det ut til at en terskel er nådd nå, og at tiden er der for å starte, uansett.
Det er mulig å stimulere kroppen til å produsere sitt eget cortisol, og det skal jeg starte med denne helg.

2 kommentarer:

Edna sa...

Hei!
Det er sikkert ikke noe galt i å prøve akupunktur. Det vil jo vre utrolig flott om det har effekt. Krysser fingrene for dere.
Var forresten på hvalpesiden din i dag. Litt av noen sjarmtroll, de små :-)

Hilsen Edna

lilleba sa...

Takk, skal du ha, Edna ! Det blit litt akupunktur utover, men ikke direkte for å bygge opp cortisolproduksjonen, den ligger i dvale, så lenge kropen får det kunstig.