fredag 8. august 2008

8. August 2008

Jeg skal prøve å lage et resyme av ukens hendelser.
Siden Sam var på veterinærvakta på Hamar søndag 3. august, har han fått 1 tablett, 5 mg. prednisolon hver dag, som veterinæren der foreslo jeg skulle gi.

Han har egentlig vært litt slapp i løpet av uka, og jeg snakket med Anne Mette på dyreklinikken på Gjøvik, torsdag 7. august 08. Hun sa: 3 tabl (15 mg ), i 3 dager, deretter 2 tabl ( 10 mg. ) i 3 dager, gradvis nedtrapping til 1 tabl ( 5 mg.) pr dag.

Men torsdag 7. august ble Sam dårligere, og jeg valgte å la han få 2 tabl. (10 mg prednisolon ) på kvelden, og han ble raskt bedre.

I dag, 8. Juli 2008 ringte jeg dyreklinikken, og Anne Mette sa jeg kunne gi 10 mg. i dag tidlig og 10 mg. prednisolon i kveld, deretter gå over til 10 mg. morgen og 5 om kvelden i 3 dager.. Skal ta kontakt med veterinæren etter det..

Sam har spist godt og fått i seg vann, og ser for så vidt OK ut, men er ikke så livlig som han bruker å være.

Ingen kommentarer: